EFEKTYWNE TECHNIKI REDUKCJI ORAZ KONTROLI STRESU – SZTUKA ZARZĄDZANIA EMOCJAMI

Cel ogólny:

Celem szkolenia jest podniesienie umiejętności osobistych pracowników, pozwalających na radzenie sobie ze stresem, ułatwiających sprawne realizowanie zadań oraz zwiększenie umiejętności w zakresie psychologicznych aspektów wykonywania pracy.

 

Cele szczegółowe:

Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił:

  1. Rozpoznawać stresory.
  2. Sprawnie stosować techniki relaksujące.
  3. Umiejętnie korzystać z innych metod redukcji stresu.
  4. Wykorzystywać różne strategie radzenia sobie ze stresem.
  5. Rozpoznawać i skutecznie radzić sobie z trudnym klientem.
  6. Umiejętnie reagować na sytuacje konfliktowe w zespole.
  7. Zastosować narzędzia skutecznej komunikacji w konflikcie oraz metody rozwiązywania konfliktów i ich efektywność w pracy.
  8. Asertywnie radzić sobie w sytuacjach trudnych mając na uwadze efektywność pracy.
  9. Analizować trudne sytuacje w pracy, konstruktywnie reagować na stres z tym związany.

 

Czas trwania szkolenia: 16 godzin

Ramowy program szkolenia

 

CO WARTO WIEDZIEĆ O FIZJOLOGICZNYCH MECHANIZMACH STRESU  – CO TO JEST STRES:

  • Stres jako reakcja adaptacyjna organizmu na wszelkie stawiane mu wymagania

 

ODPORNOŚĆ NA STRES:

  • Dwa rozumienia odporności
  • Czynniki uodporniające

 

WSPÓŁCZESNE KONCEPCJE STRESU I RADZENIA SOBIE – JAK NIE DOPUSZCZAĆ DO SYTUACJI STRESOWYCH – PROFILAKTYKA:

  • Model transakcyjny Lazarusa
  • Ocena pierwotna i wtórna

 

PSYCHOLOGIA CZYNNOŚCI ZARADCZYCH  (COPING)- JAK RADZIĆ SOBIE Z OBJAWAMI STRESU:

  • Sposoby –  formy  radzenia  sobie
  • Propozycja Lazarusa Ways of Coping
  • Styl a strategia radzenia sobie
  • Przykłady stylów

 

ZESPÓŁ WYPALENIA ZAWODOWEGO WSKUTEK STRESU:

  • Czym jest wypalenie zawodowe
  • Fazy wypalenia zawodowego
  • Diagnoza
  • Profilaktyka
  • Przeciwdziałanie

 

TECHNIKI RELAKSACYJNE UWALNIANIA NAPIĘCIA I REDUKCJI STRES:

  • Techniki oddechowe
  • Trening relaksacyjny Jacobsona
  • Trening autogenny Schulza