Cel ogólny:
Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji interpersonalnych pracowników ułatwiających sprawne realizowanie zadań oraz zwiększenie umiejętności w zakresie psychologicznych i wizerunkowych aspektów wykonywania pracy.
Wzbogacenie wiedzy i umiejętności komunikacyjnych niezbędnych podczas bezpośrednich interakcji z ludźmi.
Cele szczegółowe:
Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił:
- Sprawnie komunikować się stosując techniki aktywnego słuchania.
- Umiejętnie korzystać z komunikacji niewerbalnej w warunkach rozmowy z klientami i współpracownikami.
- Umiejętnie udzielać informacji zwrotnej.
- Umiejętnie reagować na sytuacje konfliktowe w zespole.
- Budować w sobie motywację wewnętrzną.
- Efektywnie zarządzać czasem.
- Zastosować narzędzia skutecznej komunikacji w konflikcie oraz metody rozwiązywania konfliktów i ich efektywność w pracy.
- Asertywnie radzić sobie w sytuacjach trudnych mając na uwadze efektywność pracy.
- Analizować trudne sytuacje w pracy, konstruktywnie reagować na stres
z tym związany.
Czas trwania szkolenia: 16 godzin
Ramowy program szkolenia
- Znaczenie właściwej i efektywnej komunikacji – poprawa własnego wizerunku.
- Opanowanie podstawowych zasad komunikacji interpersonalnej (werbalnej i niewerbalnej), narzędzi komunikacyjnych oraz wypracowanie efektywnych
- Zasad komunikowania się.
- Sztuka motywacji
- Prezentacje i wystąpienia publiczne
- Zarządzanie sobą w czasie
- Rozwiązywanie konfliktów (budowanie pozytywnych relacji w zespole).
- Zarządzanie stresem – trening asertywności (modelowanie zachowań konstruktywnych)
- Efektywne współdziałanie w zespole (świadomość wzajemnego wpływu)