KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA I ZEWNĘTRZNA

Cel ogólny:

Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji interpersonalnych pracowników ułatwiających sprawne realizowanie zadań oraz zwiększenie umiejętności w zakresie psychologicznych i wizerunkowych aspektów wykonywania pracy.

Wzbogacenie wiedzy i umiejętności komunikacyjnych niezbędnych podczas bezpośrednich interakcji z ludźmi.

 

Cele szczegółowe:

Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił:

 

  1. Sprawnie komunikować się stosując techniki aktywnego słuchania.
  2. Umiejętnie korzystać z komunikacji niewerbalnej w warunkach rozmowy z klientami i współpracownikami.
  3. Umiejętnie udzielać informacji zwrotnej.
  4. Umiejętnie reagować na sytuacje konfliktowe w zespole.
  5. Budować w sobie motywację wewnętrzną.
  6. Efektywnie zarządzać czasem.
  7. Zastosować narzędzia skutecznej komunikacji w konflikcie oraz metody rozwiązywania konfliktów i ich efektywność w pracy.
  8. Asertywnie radzić sobie w sytuacjach trudnych mając na uwadze efektywność pracy.
  9. Analizować trudne sytuacje w pracy, konstruktywnie reagować na stres
    z tym związany.

 

Czas trwania szkolenia: 16 godzin

Ramowy program szkolenia

  • Znaczenie właściwej i efektywnej komunikacji – poprawa własnego wizerunku.
  • Opanowanie podstawowych zasad komunikacji interpersonalnej (werbalnej i niewerbalnej), narzędzi komunikacyjnych oraz wypracowanie efektywnych
  • Zasad komunikowania się.
  • Sztuka motywacji
  • Prezentacje i wystąpienia publiczne
  • Zarządzanie sobą w czasie
  • Rozwiązywanie konfliktów (budowanie pozytywnych relacji w zespole).
  • Zarządzanie stresem – trening asertywności (modelowanie zachowań konstruktywnych)
  • Efektywne współdziałanie w zespole (świadomość wzajemnego wpływu)