MANAGER– COACH

Cel ogólny:

Celem zajęć jest zdobycie umiejętności psychologicznych w pracy z drugim człowiekiem oraz całościowe zapoznanie się z coachingiem jako metodą pracy.
Edukacja w zakresie projektowania i prowadzenia coachingu oraz stosowania określonych narzędzi  coachingowych w oparciu o różne modele. Uczestnicy będą mogli poznać i wybrać optymalny dla siebie styl pracy coachingowej ułatwiający uprawianie działalności w zakresie wspierania pracowników w rozwiązywaniu ich problemów i osiąganiu  rozwojowych celów, podwyższenia motywacji i zainspirowania do kształtowania postawy aktywnej w życiu zawodowym i społecznym.

Cele szczegółowe:

Po zakończeniu warsztatów uczestnicy będą posiadali:

  1. Gruntowną znajomość teorii coachingu.
  2. Umiejętność stosowania coachingu w praktyce.
  3. Świadomość odpowiedzialności za profesjonalizm w relacji coachingowej.
  4. Wysokie kompetencje interpersonalne.
  5. Umiejętność inspirowania i wspierania zmian u klienta.
  6. Szerokie spektrum możliwości pracy coachingowej w środowisku zawodowym.
  7. Wiedzę na temat najbardziej skutecznych metod pomagania i motywowania.
  8. Umiejętność korzystania ze wsparcia i pomocy oraz regularnego autocoachingu.

 

Czas trwania szkolenia: 32 godziny

(dwa spotkania dwudniowe)

 

Ramowy program szkolenia

 

TEORIA I PRAKTYKA COACHINGU

  • Definiowanie coachingu
  • Rodzaje coachingu
  • Cel procesu coachingowego
  • Kontrakt w coachingu
  • Struktura procesu coachingowego
  • Plan sesji coachingowej
  • Ocena efektywności sesji i ocena efektywności procesu coachingowego
  • Różnice między coachingiem, mentoringiem, consultingiem i psychoterapią

 

KIM JEST COACH

  • Świadomość coacha w relacji
  • Podejście skoncentrowane na kliencie
  • Określenie własnego potencjału

 

PSYCHOLOGIA OSOBOWOŚCI

  • Podstawy psychologii osobowości
  • Wpływ obecności innych na zachowanie
  • Podstawowy błąd atrybucji
  • Modele oceny osób
  • Zniekształcenia w obrazie własnej osoby

 

PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA

  • Działania i kontrola
  • Wpływ społeczny
  • Procesy grupowe
  • Zmiana społeczna
  • Teoria konfliktu i jej zastosowanie w praktyce coachingu

 

TRENING INTERPERSONALNY

  • Poznanie swojego funkcjonowania w relacjach z innymi ludźmi i z grupą, rozpoznanie wpływu jaki wywiera się na innych i grupę oraz wpływów jakim się ulega
  • Ukazanie przebiegu procesu grupowego

 

METODOLOGIA PRACY COACHINGOWEJ

  • Narzędzia podstawowe
  • Narzędzia zaawansowane
  • Warsztat dobrej praktyki coachingowej

 

WARSZTAT KONTAKTU INDYWIDUALNEGO

  • Ćwiczenie umiejętności coachingowych pod superwizją oraz superwizja własnej pracy w roli

 

GRUPOWE PODSUMOWANIE SESJI COACHINGOWYCH PROWADZONYCH PRZEZ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA

  • Omówienie zastosowanych narzędzi
  • Konstruowanie informacji zwrotnych
  • Analiza rezultatów
  • Wyciąganie wniosków na przyszłość