Cel ogólny szkolenia:
Celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy i rozwój umiejętności metodyczno – dydaktycznych niezbędnych w pracy trenera.
Cele szczegółowe:
Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie mógł:
- Przeprowadzić analizę potrzeb szkoleniowych.
- Napisać zwarty konspekt kursu i określić cele poszczególnych sesji.
- Stosować nowoczesne metody kształcenia dorosłych.
- Używać optymalnych technik aktywizujących dla danej grupy szkoleniowej.
- Przygotować materiały dydaktyczne oraz salę szkoleniową.
- Posługiwać się pomocami audiowizualnymi.
- Efektywnie radzić sobie z trudnymi uczestnikami szkolenia.
- Oceniać skuteczność szkolenia.
Czas trwania szkolenia: 32 godziny
Ramowy program szkolenia
- Andragogika – czym są szkolenia
- Jak przygotować szkolenie?
- Podstawowe umiejętności komunikacyjne trenera
- Rozpoczęcie szkolenia
- Jak kierować procesem grupowym?
- Zasady doboru metod szkoleniowych
- Prezentowanie wiedzy i umiejętności
- Dyskusja grupowa
- Studium przypadku (case study)
- Odgrywanie ról i gry symulacyjne
- Quizy/testy
- Ćwiczenia integrujące
- Inne metody szkoleniowe
- Ewaluacja szkolenia