WARSZTATY – BUDOWANIE ZESPOŁU

Cel ogólny szkolenia:

Celem warsztatów jest przybliżenie wiedzy z zakresu zjawisk i procesów zachodzących w grupach i zespołach pracowniczych, a także udoskonalenie umiejętności budowania współpracy i kierowania zespołami.

 

Cele szczegółowe:

W trakcie szkolenie uczestnicy:

  1. Uświadomią sobie istotę pracy zespołowej.
  2. Uświadomią sobie wzajemną współzależność wszystkich członków zespołu.
  3. Nauczą się wzmacniać współpracę poprzez poprawę komunikacji.
  4. Nauczą się uzgadniać i wprowadzać zasady pracy w zespole.
  5. Dowiedzą się poprzez jakie fazy przechodzą zespoły aby osiągnąć pełną dojrzałość.
  6. Nauczą się zespołowo rozwiązywać problemy.
  7. Zaplanują działania jakie podejmą w najbliższym czasie w aby umocnić pracę swoich zespołów.

 

 Czas trwania szkolenia: 8 godzin, szkolenie może zostać rozbudowane do 16 godzin

 

Ramowy program szkolenia

 

POCZUCIE WSPÓLNEGO CELU

  • Budowa efektywnych zespołów zadaniowych – na czym polega praca zespołowa:
  • Etapy budowy współpracy w zespole zadaniowym
  • Jak ustalać wspólne cele i zadania?
  • Jak budować poczucie wspólnej więzi?

 

KOMUNIKACJA ZESPOŁOWA

  • Komunikacja w relacjach zespołowych
  • Blokady w przepływie informacji: co jest przyczyną nieporozumień ?
  • Jak unikać napięć i nieporozumień: Dwustronność przepływu informacji i uważne słuchanie się.
  • Jak w pełni wykorzystywać istniejące kanały przepływu informacji?
  • Informacja zwrotna

 

NORMY I ZASADY WSPÓŁPRACY

  • Czym są normy zespołowe
  • Jak ustalać wspólne zasady
  • Jak wprowadzać nowe zasady i sposoby wspólnej pracy?

 

DYNAMIKA ZESPOŁU

  • Fazy rozwoju zespołu
  • Współdziałanie – czynniki budujące współpracę w zespole
  • Jak wspomagać rozwój zespołu?
  • Diagnoza ról przyjmowanych podczas pracy w grupie
  • Motywowanie członków zespołu

 

ZESPOŁOWE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW

  • Jaka jest różnica pomiędzy zespołowym a indywidualnym rozwiązywaniem problemów?
  • Jakie są kroki rozwiązywania problemów?
  • Wybrane techniki pomocne w grupowym rozwiązywaniu problemów
  • Rywalizacja

 

PLANOWANIE DZIAŁAŃ

  • Podział zadań w zespole
  • Grupowa realizacja zadań
  • Integracja wysiłków – wspólna realizacja celu
  • Rola wymiaru zaufania i więzi w osiąganiu przez zespół wyznaczonych mu rezultatów